Yli satavuotias suomalainen yritys on tähän päivään mennessä ehtinyt kokea paljon. Toimintaympäristö on muuttunut moneen otteeseen, ja uusista tilanteista on aina jollakin keinolla menty eteenpäin. Muutoksia on varmasti tehty tarpeen mukaan, ja toimintaa on kehitetty sekä suunnattu sellaisille poluille, jotka ovat vieneet liiketoimintaa eteenpäin.
Yritysten keskimääräinen elinajanodote Suomessa on muutama vuosikymmen, mutta kyllä satavuotiaitakin on iso joukko. Kirjavälitys perustettiin vuonna 1919, ja samalla nimellä on taivallettu reilut sata vuotta. Yritys on kasvanut alkuajoista melkoisesti, ja tänäkin päivänä yrityksessä on vahva kasvun kulttuuri. Kuten nimi kertoo, liiketoiminnan ytimessä on ollut kirjojen välitys, eli toiminta on keskittynyt kirja-alan logistisiin ratkaisuihin ja tukkukauppaan. Nyt on kuitenkin jälleen tullut aika muutokselle ja uusien polkujen tutkimiselle!
Samalla, kun kirja-ala on viime vuosina kokenut muutoksia esimerkiksi digitalisaation myötä, myös toinen laaja trendi on muuttanut monien yritysten toimintaympäristöä. Kuluttajien ostamisessa verkkokaupat ovat vakiinnuttaneet asemansa, ja pakettilähetysten määrä on tämän vaikutuksesta kasvanut merkittävästi. Myös logistiikan palveluiden ja ratkaisuiden tarve on kasvanut. Sisälogistiikan osalta varastoinnin ja siihen liittyvien palveluiden sekä logistiikan hallinnoinnin markkina on Suomessa useiden miljardien kokoinen ja on kasvanut merkittävästi viime vuosina. Kirja-alan logistiikka on pieni osa tätä kokonaismarkkinaa, mutta logistiset ratkaisut ovat pitkälti samoja, olipa kyseessä sitten kirjat, toimistotarvikkeet, sisustustavarat, harrastusvälineet, tai lelut ja pelit. Palvelun ytimen muodostavat varastointi, kuljetukset sekä toimitusketjun hallinta, joita tuetaan digitaalisin lisäpalveluin. Tästä laajemmasta markkinasta Kirjavälityksessä päätettiin lähteä hakemaan kasvua.
Osoittaaksemme muutoksen tärkeyttä myös ulospäin, teimme laajan brändiuudistuksen, johon sisältyi yritysilmeen lisäksi myös nimen muuttaminen. Yli satavuotiaan yrityksen nimen vaihtaminen tuntui hetkellisesti hurjalta ratkaisulta, mutta hyvin pian totesimme sen olevan välttämätöntä uuden kasvutavoitteen tueksi. Pitkän, mutta palkitsevan nimisuunnittelun päätteeksi päädyimme erinomaiseen ratkaisuun. Kirjavälitys on nyt Storia! Nimi kuvastaa osuvasti sitoutumistamme kasvuun ja kehitykseen ulkoistettujen logistiikan ratkaisujen alalla ja kunnioittaa samalla yli satavuotista toimintaamme kirjojen ja tarinoiden parissa, jossa toimintamme jatkuu vahvana myös tulevaisuudessa. Korostaaksemme asemaamme sekä tavoitteitamme logistiikan palveluiden alalla päätimme käyttää viestinnässä nimeä Storia Logistiikka.
Noin 15 miljoonan kirjatuotteen lisäksi Storia toimittaa jo nyt vuodessa noin 4 miljoonaa muuta tuotetta. Logistiikkakeskuksistamme lähtee maailmalle esimerkiksi monenlaisia lahjatavaroita, askartelutarvikkeita, konttoritarvikkeita, elektroniikkaa ja vaikkapa lisäravinteita.
Haluatko kuulla lisää siitä, miten Storia Logistiikka voi auttaa yritystäsi saavuttamaan teidän kasvutavoitteenne? Ota yhteyttä asiantuntijoihimme tai tutustu uusilla verkkosivuillamme tarjolla oleviin palveluihin. Olemme täällä auttaaksemme sinua rakentamaan toimivamman, skaalautuvan ja kustannustehokkaan toimitusketjun.Storia Logistiikka – Mukana yrityksesi kasvutarinassa!
#Logistiikka #Verkkokauppa #Kasvustrategia #Varastointi #Sisälogistiikka #Logistics #SupplyChain #GrowthStrategy #ECommerce #BusinessTransformation